Vanliga frågor som medlem och access till gym

Hur får jag access till mitt gym?

Vid registrering mottar du ett epostmeddelande med inloggningsuppgifter för att aktivera ditt medlemskap, vi rekommenderar att du vid aktivering av ditt medlemskap byter ut ditt tillfälliga lösenord.

Ladda därefter ned vår app ”fit+ Club” i App Store eller Google Play. Logga sedan in i appen med dina inloggningsuppgifter. Vid dörren till gymmet använder du appen i inloggat läge, via knappen ”Check-in” som du hitter uppe till höger på startskärmen kan du skanna QR-koden som du finner precis vid entrén. (Du kan behöva tillåta appen access till din kamera). Incheckning kräver tillgång till internet och mobildata kan komma att behövas för att läsa av QR-koden.

Om du skulle uppleva problem med appen kan du alltid logga in via vår hemsida. Via menyval ”INCHECKNING” i huvudmenyn kan du logga in med dina inloggningsuppgifter och därefter välja ”Check-in”. Du kan därefter skanna QR-koden via din webbläsare och få tillgång till gymmet. (Du kan behöva tillåta kameraaccess till din webbläsare).

OBS! Använd Chrome, Firefox eller Safari vid incheckning via webbläsare. Incheckning via exempelvis inbyggd webbläsare i mailklient kan ge svårigheter vid incheckning.


Frågor gällande medlemskap

Hur ändrar jag mina betaluppgifter?

Du kan göra ändringar gällande dina betalninguppgifter direkt i vår app.


Vad händer med mitt medlemskap och jag blir sjuk eller skadad och inte kan träna?

Vid eventuell sjukdom eller skada har du möjlighet att bli kompenserad med en förlängning av ditt medlemskap. Du debiteras som vanligt under bindningstiden men kan bli kompenserad med motsvarande tid som du varit sjukskriven eller skadad vid nästkommande förlängning av ditt medlemskap. För att kunna genomföra kompensation behöver du sända oss en kopia på läkartintyg som visar under vilken tidsperiod du varit hindrad frn att nyttja ditt medlemskap p g a sjukdom eller skada.

Du kan skicka intyget till:

info@fitplus-club.se


Kan jag överlåta mitt medlemskap till någon annan?

Om du inte vill ha kvar ditt medlemsskap kan vi erbjuda följande lösning: Du hittar en ny medlem där vi kan starta ett nytt medlemsskap. Ditt medlemsskap avslutas så när det nya startar.

Det är viktigt att det nya medlemsskapet har registrerats av oss INNAN ett nytt medlemsskap tecknas.

Skicka ett mail med ditt namn, medlemsnummer samt namn och e-mail till personen som ska överta medlemsskapet.

info@fitplus-club.se


Hur säger jag upp mitt medlemskap?

Du kan avsluta ditt medlemskap genom att skriftligen, via brev eller e-mail, informera ditt fit+-gym. Vi kontaktar dig för att slutföra uppsägning.


Hur lång är uppsägningstiden?

Uppsägning av medlemskap med bindningstid ska ske senast 60 dagar innan löptidens utgång och 30 dagar innan löptidens utgång vid obundet medlemskap. 

Exempel 1: Ditt månadsmedlemskap förnyas årligen den 15:e januari, du behöver säga upp ditt medlemskap senast den 15:e november för att avsluta ditt medlemskap.

Exempel 2: Ditt månadsmedlemskap förnyas den 24:e varje månad, du säger upp ditt medlemskap någon gång mellan den 24:e juli och den 23:e augusti. Ditt medlemskap löper då t o m den 23:e september.

Vi bekräftar din uppsägning skriftligen.


Jag vill byta till ett annat fit+-gym som huvudgym, hur går jag tillväga?

Om du önskar byta till ett annat huvudgym behöver du köpa ett nytt medlemsskap på det nya gymmet. Det ”gamla” medlemsskapet avslutas då när det nya börjar. 

Skicka ett e-mail med ditt namn, medlemsnummer, ditt nuvarande gym och det gym du önskar byta till, info@fitplus-club.se

Vi kontaktar sedan dig för att gå igenom nästa steg.


Hur meddelar jag mitt fit+-gym att något är trasigt?

Vänligen kontakt gymmet direkt. Du hittar alla fit+-gym här – https://fitplus-club.se/valj-gym/ – där du kan skicka ett meddelande direkt till dem.


Hur bokar jag tid med en personlig tränare?

Se ditt gyms hemsida och kontakta ditt lokala fit+-gym för tillgänglighet.


Jag hittar inte mitt medlemsnummer. Vad kan jag göra?

Du hittar all information om ditt medlemskap i appen.


JOURNUMMER VID AKUTA ÄRENDEN

Journummer, endast för akuta ärenden utanför ordinarie telefontid såsom; skadad eller defekt utrustning som utgör fara, eller allvarlig funktionsbrist i eller på gymmet; 010-1467670. För övriga ärenden hänvisas till telefontid, app eller e-post.


Jag hittar inte min fråga

Har din fråga inte besvarats än?

Vänligen kontakt vår centrala medlemsadministration så besvarar de din fråga.

Skicka ett e-mail med ditt namn, medlemsnummer och din fråga till:

info@fitplus-club.se